Strona Główna
  Baseny ROSiR
  Basen Karpik
  Basen Delfin
  Basen Muszelka
  Basen WSK PZL
  Basen Fala
  Pływanie a Rehabilitacja
  Kąpielisko Żwirownia
  Basen Cmolas
  Kontakt
 
 


Pływanie Jako Rehabilitacja

Pływanie to najbezpieczniejszy sport na świecie, który zapewnia powrót do kondycji fizycznej i psychicznej. Jako jedna z nielicznych form rehabilitacji może być wykonywana bez względu na wiek i kondycję fizyczną. Pływanie jest zalecane wszystkim osobom które mają schorzenia kręgosłupa i stawów. W wodzie nasze stawy i kręgosłup są odciążone. Pływanie wzmacnia gorset mięśniowy stabilizujący odcinek piersiowy i lędźwiowy kręgosłupa przynosząc ulgę w bólu. Terapia ruchowa w wodzie zapobiega skrzywieniom kręgosłupa, wadom postawy oraz uczy nas utrzymywać prostą postawę ciała.

Podczas pływania aktywizujemy większość mięśni, wzmacniamy mięśnie obręczy barkowej, klatki piersiowej, pleców, brzucha, nóg. Trening w wodzie poprawi koordynacje ruchową oraz równowagę. Pływanie zalecane jest również osobom, które prowadzą siedzący tryb życia, aby wzmocnić mięśnie.

Pływanie wpływa na nasze ciało i umysł. Podczas pływania nasze mięśnie się rozluźniają wybawiamy się napięć, czujemy się zrelaksowani i wolni od stresów. Regularne pływanie jest zalecane przez lekarzy. Ortopedzi i pediatrzy zalecają gimnastykę w wodzie dla młodzieży, by wzmocnić mięśnie przy szybkim wzroście kostnym.

Pływanie - Rehabilitacja w Wodzie - Leczenie Schorzeń Kręgosłupa

Pływanie kraulem i stylem grzbietowyym (na plecach)
Stylem grzbietowym oraz kraul zalecany jest przy dolegliwościach odcinka lędźwiowego. Styl grzbietowy rozciąga jego dolny odcinek oraz rozluźnia napięte po całym dniu mięśnie szyi. Rozwija mięśnie wzdłuż kręgosłupa. Ruchy rotacyjne uaktywniają stawy międzykręgowe.

Styl klasyczny czyli żabka kryta i na grzbiecie
Pływanie żabką, zwłaszcza krytą, jest wskazana przy skoliozie kręgosłupa, bo harmonijne ruchy wykonujesz symetrycznie. Wzmacnia mięśnie ramion, pleców i pośladków. Styl klasyczny jest zalecana przy zwyrodnieniach stawów biodrowych, kolanowych i dyskopatii

Pływanie zalecane jest przy:
  • ból kręgosłupa
  • ból stawów
  • osteoporoza
  • wada serca
  • nadwaga
  • ciąża
  • stres
Odczuwasz lęk przed wodą i nie lubisz chłodnych kąpieli? A jednocześnie chcesz zachować zdrowy i mocny kręgosłup?  Proponuję inną formę aktywności fizycznej. Kręgosłup to podstawa naszej sylwetki, dlatego program ZDROWY KRĘGOSŁUP pozwoli Ci cieszyć się zdrowiem przez wiele lat.

Odpowiednio dobrany program ćwiczeń kręgosłupa na Sali gimnastycznej w 5 osobowych grupach pozwoli fizjoterapeucie indywidualnie podejść do każdego ćwiczącego. Dostosowane do wieku i zdrowia grupy szeroki zestaw ćwiczeń na matach rehabilitacyjnych z piłkami i taśmami Thera-Band, poduszkami sensomotorycznymi, piłeczkami nauczą Cie ergonomii kręgosłupa.

Ćwiczenia kręgosłupa pomogą Ci zmniejszyć bóle odcinka szyjnego, piersiowego i lędźwiowo-krzyżowego. Zmniejszają dolegliwości bólowe w dyskopatii, rwie kulszowej, czy chorobach zwyrodnieniowych. Program Zdrowy Kręgosłup obejmuje 8 spotkań w miesiącu po 60 min w 5 osobowych grupach. Pamiętaj kręgosłup jest tylko jeden! Dbaj o niego!!

Opracowała: mgr fizjoterapii Anna Tutak-WALAS, tel. 783 784 123
Gabinet Rehabilitacji i Fizjoterapii Tutmed w Rzeszowie
ul. Langiewicza 13a
35-021 Rzeszów